Monday 1 August 2011

Salam Ramadhan

1 ramadhan 1432H (01.08.2011) 1st day puasa....stakat half day ni aku larat lagi berpuasa..hopefully blh smpi kepetang and xda pedih2 perot or ulu hati....

1st day bersahur kat umah ibu......1st day puasa di tempat kerja baru...teringat2 since aku bergelar pekerja 1st time berpuasa adalah di IPTK...puasa kat IPTK best sbb waktu lunch kami gunakan untuk melandingkan badan secara berjemaah dlm surau...tp selama 2tahun sambut puasa kat situ aku xpenah join depa2 yg xpuasa (atas sbb2 keuzuran makan kat IPTK) sbb kebetulan dua thn puasa kat situ aku puasa penuh..hihi..kat IPTK best kalau kt xpuasa mesti ada geng2 yg xboleh nak puasa sama...so senang lah tok order makanan..selalunya MCD lah sebab senang nk delivery tanpa perlu tunjuk muka...yg jadi mangsa mesti kak kalai sbb dia sorang je indian kat situ waktu tu...hihi....tp dia pun xksh...ahhh rindukan zaman di IPTK dulu..

paling xdpt lupa bl tetb kak ti(boss IPTK) tarik pintu surau...waktu sume tengah bergelimpangan..haha dan2 bangun terpisat2 muka sorang2...tp bl tgk jam oh waktu lunch xabis lagi...so sume smbg landing blk..xnk buang masa katanya..hahah..tp balik msti nak awl...4.30 tajam msti dh ada kat punch clock..ms tu aku berulang dari rawang so lps sahur aku msti xtdo sbb nk kejarkan pkl 7.30 punya ms...

tahun lps sambut puasa kat IPTK as wifey...so dh dok dkt..kuar umah pun lagi beberapa minit  nk msk..xperlu rushing2..tp xkan lupa 1st day celebrate ramadhan sbg wifey blh tolak motor gara2...jarum minyak motor rosak....hihi..

apepun itu sume pengalaman indah waktu ramadhan..walaupun ms tu rs cm bengang tp bl pk lucu pun ada...

pada semua sempena bulan puasa yang mulia ini saya memohon ampun dan maaf sekiranya sepanjang bulan2 sebelum ni sy ada melakukan kesalahan secara sengaja dan xsengaja...sama2lah kita mendapat keberkatan dibulan yang mulia ini..AMIN