Thursday 25 November 2010

tanya diri kita

Kalo dulu (ms bujang)aku slalu merungut,menangis, mengeluh bila ada masalah...kalo blh aku xnk ada mslh..yang aku tau aku blajar(walaupun x excellent mcm org lain),enjoy...enjoy...dan enjoy...(hihi byk enjoy dari blaja...tanyalah kengkwn or family aku siapa aku...mesti dlm byk2 yg dorang describe tu mesti terselit 1 yg aku ni adalah sensitif,sesentap dan kuat menangis....bagi aku menagis blh hilangkan segala permasalahan... walaupun pd hakikatnya lps ko nangis mslh still xsettle lagi..yg ada tambah mslh lagi..ko jd pening...mata bengkak bknkah itu penambah mslh lagi..haihsss....bayangkanlah tayar kereta pancit pun aku blh menangis meraung mcm accident(hihi..sian bestfren aku ekin yg ms ada kat tmpt kejadian...dari xpanik terus panik dia)..
tp ms berganti ms..aku pun dh kawin..dh jd isteri org...people change...sikit2 aku berubah.........pengalaman mengajar aku erti yg aku perlu kuat dan sabar menghadapi setiap yang berlaku....semua org menghadapi dugaan cuma dugaan kita berbeza... kalo kita susah ingat ada org lain yang lagi susah dari kita...
addy n aku byk bezanya...........aku cpt melenting, n kengkadang aku stress sedangkan mslh tu kecik je...
tp addy very cool kl dia ada mslh dia xhiruk pikuk,kelam kabut mcm aku...dia tau setiap mslh tu ada jln penyelesaiannya...skang ni aku dlm proses mengikut rentak dia...relax n tenang pkir kan jalan penyelesaian...........bkn senang nk berubah sbb kt dh bawak perangai tu berpuluh tahun....tp kt berbalik pada diri kita....tanya diri kita kenapa sesuatu itu berlaku..Mungkin kt lalai untuk menunaikan tanggungjawb kt sebagai hamba Allah and mungkin kita tidak mengsyukuri nikmatnya...


sekian saja tazkirah sy  tok kali ini :)