Friday 19 February 2010

wah lama sudah aku xhupdate..ini blog

lps majlis sambut menantu aku dh xupdate blog aku...bz lah katakan as wifey...hihi...smpilah jadi sesuatu yg aku rs trauma smpi skang...hmmm...meh sini aku nk cite sikit pe yg dh jadi kat aku..minggu2 awl aku start keje...gile pemalaz nk p keje pun smpi nk nangis2 bgn keje...eleh dh lemak cuti lama lah tu...xpun wat pangai sbb dh ada org yg akan kejutkan dgn penuh kasih syg if xbgn..hihi...tp oklah...tetb rs cm skt2 pinggang...dan sakit2 ditempat2 tertentu yg lain..oh mayb sbb dh berdua kan so situasi tu dh lain kot....i guess lg...smpilah 22/1 tetb aku bleeding...oh akhirnya period gak (overkan tertunggu2 period padahal selalunya segugut)...sabtu 23/1 eh asl xperiod lak ni...uhh darah sesat ko smlm tu...p lah teman en.somi aku ada pertandingan bowling....nk tinggal last frame pewot aku mencucuk2...mcm segugut...aku pun xthn ajk p klinik...en.somi pun bwklah p klinik... "en...wife en.ni pregnant tp kt kena refer wife en. ke hosp sbb bleeding"..ok sy xsehappy org lain bl dpt tau pregnant sbb sy hanya tau beberapa saat je pregnant..

lps tu sesmpi di wad emergency hosp..scan pny scan.."ok Pn.kt xnmpk ape2 pun dlm ovari Pn...tp UPT Pn.+ve..u'oll tau ape yg aku pkkan ms tu..mcm2 giler aku pkkan..ye ar ko bygkan dhlh urine test +ve satu hal.bl scan xda pape....aku smpi dh terpk yg bukan2..ye r 1st time kan..ibu n mak aku pun xpnh face benda mcm2...
aku kn refer ke wad O&G...again xnmpk jugak...dh scan dr bwh pun still xnmpk...aduh...tp aku still bleeding...doc on call decide aku kn thn wad n pakar puan akan datang check aku isnin..sbb ms tu sabtu kan dh pkl 1 pagi lak tu mn lah ada pakar puan lagi..bl dgr kena dok wad.aku pun nangis2 kat en.somi...bkn sbb keadaan aku yg xtau ape dh jd..tp takot dok hospital....puas lah ditenangkan oleh en.somi..smpi aku rs dh penat nangis aku tertido br r dia blk..huhu...

isnin 25/1~doc suspect aku bleeding threatened misscarriage or ectopic pregnancy...ok misscarriage aku tahu..tp ectopic tu menda??lepas kena scan melalui bawah pakar puan bg explanation..kandungan aku kena buang sbb luar rahim...ok masa ni msh blh terima dgn redha...tetb doc kata tiub fallopio pn akan dibuang sebelah kanan sbb dh dijangkiti kuman..Ya Allah aku mcm nk rebah bl dgr...bl pakar explain kat aku ngn en.somi aku nmpk ada kesedihan kat wajah dia...aku lagilah nangis...aku kena dibedah segera untuk selamat kan nyawa aku..kandungan mmg xblh diselamatkan..sbb diluar rahim kandungan xblh membesar..plus kalo kandungan pecah ia akan jd racun dn blh bawa maut.aduh nangis lagi...tp doc kata kebarangkalian tok mengandung lagi sama seperti org yg punya dua tiub...senyum dlm sedih jap aku...stat kol 12 aku kn pose...kol 5ptg doc check badan aku msh stabil....memandangkan ada emergency kes yg perlu dbedah segera...pembedahan aku dipospone t malam..aku msh berpose...malam doc check blk aku still stabil..smpi lah pkl 10 mlm aku dh mula xstabil..perut ku dh makin sakit sgt...pakar bedah datang..n dia kata pembedahan harus dilakukan segera...mlm tu adalah mlm yg akn aku ingat detik2nya smpi bl2...en.somi setia disisi walaupun dia dihalau oleh guard..tp dia stil tunggu aku kat luar...ms operation berjln...dia tunggu aku dgn penuh sabar...2 jam lepas tu..aku kuar dr blk operation...dlm mamai2 tu aku nmpk en.somi...sedih sgt aku sbb dia sbr tunggu aku walau dlm ape pun keadaan aku..luckly aku xtumpah darah ms operation....operation pun bjlan lancar...

esknya....after 7jam operation aku terbangun n menjerit sbb salur buang air kencing aku menyakitkan aku..bayangkan baru pas operation aku mtk pakar yg kebetulan sdg wat pemantauan pesakit cabut wayar tu...huh..ms tu tuhan je tau nk ke blk air pun skt...pas operation blh aku p mandi...pas mandi rs cm nk pitam nsb ada pelatih yg pasan aku lm sgt dlm blk air..ms tu aku dh terduduk kat dlm blk air...6 hari aku kat wad...memang betul2 menginsafkan aku yg byk dosa ni..tp aku yakin ada hikmah disebalik sume ni..

skang ni dh 3 weeks after operation aku dh ok sikit cm pergerakan aku terbatas n cpt semput...yg paling bestnya...berat aku turun 5kg lps operation..giler byk...xperlu berdiet...haha...syuka..syuka...

so pada yg ada anak jgn lah suka2 nk buang anak..aku yg teringin nk ank ni sedih bl tgk kes2 mcm kat bwh ni...
tolonglah wahai manusia....kucing pun sygkn anak....bby ni xberdosa langsung ok!!!