Tuesday 22 March 2011

Al-fatihah

Al-fatihah buat kawan ku..............

actually aku xtau yang arwah dah xda lagi di dunia ini until kawan aku p.m inbox fb aku...x-shoolmate aku ni x-junior dia masa degree..dia yang bagitahu aku arwah dah xda meninggal akibat cancer limfoma pada 20/3/2011...

serius aku terkejut...tp aku redha sbb Allah lebih sayangkan dia. n sekurang-kurangnya dia dh buat terbaik dalam hidup dia... seharian aku terkenang dia...2minggu sebelum aku dpt tau dia dh xda tu..aku penah buzz dia kat ym n tny is it dia..dia just jwb yup je..pastu conversation tu end kat situ sbb aku sibuk wat keje(ms tu kat opis)...bl aku dgr dia dh meninggal aku rs terkesima kejap...

sume kenangan bersama dia kembali segar dalam ingatan aku..xtually dia penah singgah dalam hati aku seketika walaupun xlama..tp ada kenangan aku ngn dia... paling aku xblh lupa dia penah ckp ngn aku...walau ape pun jadi kt perlu senyum..kalo jumpa dia dia xnk tgk aku xsenyum..kl aku xsenyum xpyh kuar...sbb tu bl ngn dia aku heppy je..tp jodoh kami xpanjang..1st kenal dia ms uni ada wat program anak angkat. masa tu aku,dia n 9 yg lain telah dipilih utk jadi ank angkat pd satu family ni..bermula dari situ aku closed ngn dia..ms ada 1 program tu..aku xleh control perasaan sedih aku...dia blh kata i pun sedih tp sometimes kt kene jd hipokrit to make someone happy...see??? dia org yg buat org lain gembira dgn kehadirannya.dia juga org yg buat org lain terasa akan kehilangannya..

ms dpt tau dia dh xda...kwn aku ada soh tgk fb dia...ms tu gaklah aku baru tau dia ada fb..b4 ni aku try cari serius xjumpa...Maybe Allah dah tentukan yg kami xkan jadi kawan lps masing2 dh abis belajar..tp serius ckp senang berkawan dgn dia sbb dia suka menghepi kan kawan yg lain..

buat Mohd Ishak Mustapha Kamal tenanglah kamu disana..doaku semoga kamu ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman...

buat family arwah~ takziah saya ucapkan kerana melalui fb saya juga dapat tahu yg mama arwah pun telah meninggal dunia pada bln 12. al-fatihah untuk arwah dan mamanya..

*dari DIA kita datang kepada Nya kita kembali....