Tuesday 21 December 2010

Ujian dan Dugaan Tanda Allah Sayang

selagi kita bergelar manusia selagi itu kita xlepas dari ditimpa ujian dan dugaan.... slalu kebanyakan kita mengeluh bila ditimpa ujian dan dugaan..aku pun kadang2 mengeluh dan kadang-kadang merungut bl ada masalah...tp bl kt semakin dekat diri kita dgn Allah...semakin tenang kita..semakin redha kita dgn dugaan itu..mcm2 dugaan yg aku alami selama 26 tahun hidup..makin menginjak umur makin aku tabah dan sabar dgn dugaan yg aku terima...aku pasti semua dugaan yg mendatang akan dapat aku tangani...ini kerana Allah takkan menduga hambaNya jika ia tidak mampu menghadapinya....setiap orang menghadapi berlainan dugaan.... dan cara menanganinya............

apa yang diperlukan KESABARAN ini kerana Sabar sebagai pelampung bagi orang yang beriman